Бақылау - қандай да бір жәйттерді (фактілерді) анықтау үшін ақпаратты жинақтау құралы. Бақылау арқылы, мәселен, оқушылардың сабақта қалай жұмыс жасағандығын немесе сабақтың қалай өткендігі туралы ақпарат жинап, талдау жұмысын жүргізуге болады. Бұл үшін бақылау парақтарын қолданған тиімді. Сабаққа, жұмыс барысына өзгертулер енгізу мақсатында мұндай парақтарды бірлесе талқылап, олар бойынша қорытынды шығарып отыру керек.
Оқушының сабақтағы жұмысын бақылау парағы
Аты-жөні
|
Бақылау ұзақтығы (уақыты) |
Өзіндік пікірлер келтіруі |
Сұрақтар қоюы |
Сұрақтарға жауап беруі |
Топ жұмысына араласуы |
|
|
|
|
|
|
Оқушының жұмысы бойынша мұғалімнің қорытынды пікірі |
|
Сабақты зерттеу барысында оқушыларды бақылау парағы
Сабақ қорытындысы бойынша талқылау жазбасы | |||
|
Зерттелетін оқушы А |
Зерттелетін оқушы В |
Зерттелетін оқушы С |
Оқушылардың әрқайсысы қандай жетістікке жетті? Ол оптималды болды ма? Басқа оқушылар өздері танытқан топтарында қандай нәтижелерге жетті? |
|
|
|
Ендіріліп жатқан әдістеме қалай көмектесті немесе кедергі жасады (екеуінің де әсері болуы мүмкін)? Күтпеген жайттар? |
|
|
|
Әрқайсысының нәтижесін көтеру үшін оқыту әдісінің қандай аспектісі(-лері) бұдан былайғы түзетуді қажет етеді?
|
|
|
|
Келесіде біз не істеуге тырысуымыз керек?
|
|
|
|
Аты-жөні ______________________
Күні:___________________________
Сабақты жоспарлау, бақылау және талқылауға арналған 1-кесте (бұндай кесте А, В, С деңгейлі оқушыларының әрқайсысына жеке-жеке дайындалады)
Пәні________________ Сабақтың тақырыбы__________
Бақылаушы мұғалім___________
Осы Зерттеу сабағында оқу мақсаты қандай (ол тізбектелген сабақтар топтамасының бір бөлігі болуы мүмкін).................................................................... Осы Сабақты зерттеуде қандай әдістемені жетілдіруді/әзірлеуді мақсат етіп қойдыңыз?...................................................................................................................... | ||
Ағымдағы жетістіктер мен табыс критерийлері Олардан сабақ соңында белгілі бір аспект бойынша қандай нәтиже күтетініңізді сипаттаңыз |
Бақылаудағы А оқушы............................................. Осы оқушыға арналған табыс критерийлері | |
Тізбектелген сабақтар топтамасының кезеңі |
А оқушы қалай жауап береді деп күтесіз |
Бақылау кезеңінде ол қалай жауап берді |
Кезең .......... (шамамен жұмсалатын уақыт) |
|
|
Кезең .......... (шамамен жұмсалатын уақыт) |
|
|
Қорытынды кезең .......... (шамамен жұмсалатын уақыт) |
|
|
Оқушылар нені істей алды? (Олар қандай нәтижелерге жетті және оның қандай дәлелдері бар?)
|
|
|
Алғашқы ойлар |
|
|
Оқушылардан алынатын сұхбатқа арналған 2-кесте
Сабақтан кейін бақылаудағы оқушыларға қоюға ұсынылатын сұрақтар | |
Саған сабақта бәрінен де не ұнады? Сен нені үйрендің? Бұрын істей алмағандарыңнан қазір нені істей аласың? Нені жақсырақ істей аласың? Қаншалықты жақсы? т.б. Оқытудың қай бөлігі сен үшін барынша тиімді болды? Егер дәл осы сабақ басқа топта өткізілетін болса, нені өзгертер едің? Неліктен бұл бөлігін өзгертер едің? |
|
Сабақты бағалау парағы
Пән _________________________________________________ Мұғалім _________________________________________________ Уақыты _________________________________________________
| |
Талаптар |
Комментарий |
Сыныптағы психологиялық климат |
|
Оқушылардың қызығушылығы (мотивациясы) |
|
Оқушылардың белсенділігі |
|
Оқушылардың бірлесе жұмыс жасауы |
|
Блум таксономиясы бойынша жоғары деңгейдегі сұрақтар мен тапсырмаларды қолдану |
|
Сабақ құрылымының жүйелігі |
|
Мұғалім және оқушылар қолданған әдіс-тәсілдер |
|
Бағалау тәсілдерін қолдану |
|
Сабақтың нәтижелігі туралы жалпылама пікір |
|
Интервью сұрақ-жауаптар арқылы қандай да болмасын мәселені талқылау және өзіндік пікір келтіру. Интервью арқылы оқушының немесе мұғалімнің сабақ тақырыбы немесе оқу/оқыту процесі жайлы пікірлерін білуге болады. Мұнда интервью сұрақтары алдын-ала дайындалып, сұхбаттасушыларға (интервьюерлерге) таратылады. Олардың жауаптары оқу/оқыту процесінің деңгейін анықтап, оған өзгерістер енгізу мүмкіншілігін береді.
Оқушыдан интервью алу парағы
Оқушының аты-жөні ______________________________________________ Талқыланатын сабақ тақырыбы немесе проблема ___________________ ________________________________________________________________
| |
Сұрақтар |
Оқушының жауаптары |
- Сабақ Сізге ұнады ма? Өз пікіріңізді дәлелдеңіз. - Сабақтың ең ұтымды жерлері қандай болды? - Сабақ тақырыбының (проблеманың) Сіз үшін қандай маңызы бар деп ойлайсыз? - Бүгінгі үйренгеніңіз Сіз үшін болашақта қажет болады деп ойлайсыз ба? Неліктен? - Осы тақырып (мәселе) бойынша тағы да не білгіңіз келеді? - Осы тақырып (мәселе) бойынша қандай ақпарат көздерін қарастырасыз? - Бұл проблеманы шешуде Сіздің үлесіңіз қандай болды деп есептейсіз? - Сабақта қандай әрекеттер атқардыңыз? - Топ жұмысы қандай деңгейде өтті деп ойлайсыз? Неліктен? - Өз жұмысыңызға қанағаттанасыз ба? |
|
Мұғалімнен интервью алу парағы
Мұғалімнің аты-жөні ______________________________________________ Талқыланатын сабақ тақырыбы немесе проблема ___________________ ________________________________________________________________
| |
Сұрақтар |
Мұғалімнің жауаптары |
- Сабақ қалайша өтті деп ойлайсыз? - Жоспарлаған мақсаттарыңызға жеттіңіз бе? Оған қандай дәлелдер келтіресіз? - Сабақтың ең ұтымды жерлері қандай болды деп ойлайсыз? Неліктен? - Бұл сабаққа қандай өзгертулер енгізер едіңіз? Неліктен? - Сабақ тақырыбының (проблемасының) оқушылар үшін қандай маңызы бар деп ойлайсыз? - Оқушылардың бүгінгі үйренгені болашақта қалайша қажет болады деп ойлайсыз? - Оқушылардың сабаққа деген қызығушылығын арттыру үшін қандай әрекеттерді қолдандыңыз? - Оқушылардың белсенділігі қандай дәрежеде болды деп ойлайсыз? Неліктен? - Бүгінгі сабақтан түйген ең маңызды ойыңыз қандай болды? |
|